ים, טבע ואקסטרים - תיירות אשדוד

ים, טבע ואקסטרים

אשדוד נחשבת לאחת הערים בארץ בהן אחוז גבוה במיוחד של צעירים. יותר ממחצית מתושביה הם בני 34 ומטה. לא פלא, אפוא, שהעיר מציעה כמות נכבדה למדי של אטרקציות ונקודות עניין לצעירים שבחבורה.

הסיור שלפניכם מוקדש למשפחות המבקרות באשדוד עם הילדים, ומעוניינות במסלול שכולל, מצד אחד, אטרקציות רבות ומגוונות ככל האפשר, אך מצד שני – אינו ארוך ומתיש מדי עבור הקטנטנים. המסלול נבנה כך, שבנקודות שונות לאורכו תוכלו לבחור אם להמשיך בהליכה או להגיע אל הנקודה הבאה באמצעות הרכב.

תחילתו של הסיור בפארק הפיראטים שבחוף מי-עמי,

הצפוני מבין חופי העיר. בהגיעכם מהחניון לא תוכלו להחמיץ את האטרקציה העיקרית שבפארק – מתקן ספינת הפיראטים הגדול, שיכול להעסיק את הילדים במשך זמן רב. במתחם מגוון רחב של מתקני שעשועים לילדים, בהם נדנדות, מגלשות באורך 35 מטר ופירמידה ענקית העשויה מחבלי טיפוס.  נסו לנתק את ילדיכם ממתקני השעשועים וחיזרו לחניה. כעת תוכלו להמשיך ברכבכם אל הנקודה הבאה במסלול:

פארק לכיש אשדוד (פל"א)

. הפארק המרהיב, שהוקם ב-1996 בגדה הדרומית של נחל לכיש בהמשך לתהליך שיקומו של הנחל, משתרע על פני שטח של כ-650 דונם. בהקמתו הושם דגש על שמירת האיזון האקולוגי, כך שחלק גדול מהצמחייה הטבעית של הפארק נותר על כנו בעוד שחלקים אחרים תורבתו, והתווספו אליהם פינות ישיבה מוצלות, מדשאות מוריקות, מתחם צפרות, טיילת יפה ופסלי אבן גדולים.  בסוף הירידה השביל מתפצל (צומת T). פנייה ימינה מובילה לטיילת "חי-לכיש", אליה תגיעו בהמשך המסלול, ואילו פנייה שמאלה, לכיוון הים, תוביל אתכם אל הנקודה הבאה במסלול:

מרכז הדולפין והים

– הראשון מסוגו באגן הים התיכון. המרכז הוקם ב-2016 בתחומי בית הספר לקציני ים אורט אשדוד בידי מתנדבי עמותת מחמל"י (מרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים), במטרה לשמש כגוף החינוכי של העמותה ולחשוף את המבקרים לעולמם המופלא של היונקים הימיים החיים לאורך חופי ישראל.  אשדוד לא נבחרה באופן אקראי לשמש כמקום משכנו של המרכז. חוקרי מחמל"י ואוניברסיטת חיפה עוקבים זה עשרות שנים אחר הדולפינים בישראל, ותוצאות התצפיות הרבות מעידות על הימצאות דולפינים בכמות גדולה במיוחד מול חופי אשדוד, ובייחוד על נוכחות קבועה ומרשימה של אוכלוסיית דולפין מצוי, המצויה בסכנת הכחדה.  בתום הביקור במרכז חיזרו על עקבותיכם ושובו אל החניון. נסיעה קצרה ברכב תוביל אתכם אל

פארק אתגרים ואל חלקה המזרחי של הטיילת, על חיות הבר השוכנות בו.

ביציאה מהחניון פנו שמאלה, ובכיכר צאו ביציאה השנייה – לרחוב בן גוריון. פנו שמאלה בשדרות הרצל ולאחר כ-800 מטר פנו שמאלה לדרך הכורכר בעקבות השילוט לפארק ולחוות הסוסים הסמוכה, מרחק של כ-100 מטר מהכביש.

מפארק אתגרים תוכלו לצאת לסיור בטיילת חי-לכיש,

לאורך פחות מקילומטר, ולהתרשם ממגוון בעלי החיים שהועברו לכאן מגוש קטיף לאחר פינוי היישובים ב-2005. צאו ברגל מהחנייה של פארק אתגרים ופנו שמאלה בדרך העפר. המעוניינים לצפות בחלקו הטבעי והלא מתורבת של פארק לכיש – יוכלו לצעוד כ-400 מטר במעלה הנחל (ימינה בדרך העפר), לכיוון הגשר הגבוה של שדרות הרצל, שחוצה את אפיקו.
אם פניתם שמאלה, המשיכו ישר ובהמשך תבחינו משמאל בשורת הכלובים רחבי הידיים שלצד הטיילת, היוצרת מעין ספארי בזעיר אנפין, שבו יעלים, איילים, זברות, יענים, ראמים, יחמורים, אנטילופות ועוד.
בסוף שורת הכלובים תוכלו להבחין בפיצול השביל שממנו פניתם מערבה בתחילת המסלול. זה הזמן לשוב על עקבותיכם, לרכב, ולסיים את המסלול:

close

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }