מצודת אשדוד ים - תיירות אשדוד

מצודת אשדוד ים

שימו לב:

הגישה למצודה בימים אלה חסומה עקב עבודות 

מצודת אשדוד-ים (קלעת אל-מינה) נבנתה בשלהי המאה ה-7 לפני הספירה הנוצרית על ידיד החליף עבד אל-מלכּ (685- 705 לסה"נ) על שרידיו של יישוב ביזנטי. המצודה שימשה חלק ממערכת הגנה חופית שנועדה למנוע פשיטות של הביזנטים מהים. המערכת כללה שרשרת של רבאטאת' (מצודות) לאורך הים התיכון, ששמרו על קשר עין ואפשרו איתות בעת סכנה על ידי השאת משואות אש ביום ועשן בלילה. בשנת 1033 חרבה המצודה ברעידת אדמה וננטשה. בתקופה הצלבנית (המאות ה-13-12 לסה"נ) שופצה המצודה ויושבה מחדש. שמה שונה ל'קסטל ברואר'. המצודה ננטשה סופית לאחר גירוש הצלבנים מהארץ בשנת 1290. כהכנה לפתיחת המצודה לקהל היא עברה חפירה ושימור על ידי תיירות אשדוד ורשות העתיקות בעזרת בני נוער וילדים ממוסדות החינוך בעיר.

בימים אלה מסיימת  המצודה פרויקט שימור ופיתוח של האתר שיארח מסגרות חינוכיות, מופעי תרבות לעת שקיעה וכמובן יציע שלל הפעלות אינטראקטיביות, דוגמת פלאנטריום מתנפח אליו ייכנסו המבקרים מכל הגילאים שייצפו בסרט שייקח אותם אחורה בזמן אל המצודה בתקופות הקדומות, "ריפוי" כדים וטיפול בחרסי עתיקות, מופע אור קולי (וידאו מאפינג) אשר יוקרן על גבי קירות המצודה, תאורת לילה מיוחדת ועוד.

העבודות במצודה כללו את חיזוק הקירות התומכים, הוצאת חולות וסינונם, יציקת רצפה וסלילת שבילים המנגישים את המצודה למבקרים ולבעלי מוגבלויות – בצורה שטרם נעשתה קודם. בנוסף, הותקנו אלמנטים  שונים של בטיחות המאפשרים ביקור ראוי ובטוח במקום וכן בוצעו עבודות הצללה ותאורה לטובת שיפור חוויית הביקור לאורך כל שעות פעילות האתר והתקנת מצלמות למניעת ונדליזם.

מעל מבנה המצודה הוקמה מרפסת דק "מרחפת" המשקיפה על האתר ועל קו החוף הסמוך – חולות זהב ומי טורקיז בחוף שאינו מוכרז ונהנה משקט וטבע בתולי.

אתר המצודה עתיד לארח מסגרות חינוכיות וקבוצתיות לפעילות הסברתית וחווייתית על האתר והאזור – וכן ישמש כנקודת מוצא לסיור בפארק האקולוגי המשתרע מהמצודה ועד מלון לאונרדו. לא ייגבה כל תשלום עבור הכניסה לאתר, למעט הדרכות מתואמות לקבוצות או עבור קיום הופעות תרבות.

תוכלו לבקר באתר המצודה לאורך כל ימות השבוע, בין השעות 9:00-22:00, ללא תשלום.

איך מגיעים?

אל המצודה אפשר להגיע באמצעות כביש גישה המחבר את שדרות משה דיין, כיכר השלום והחוף. האתר מופיע ב WAZE,  החניה ללא תשלום.

לתאום ופרטים נוספים ניתן לחייג ל-050-2211914

  • location אפשר להגיע באמצעות כביש גישה המחבר את שדרות משה דיין, כיכר השלום והחוף
  • location 9:00-22:00
  • location 050-2211914

חנייה חינם

כניסה חופשית

נגישות לנכים

close

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }