קרית התרבות ע"ש צבי צילקר - תיירות אשדוד

קרית התרבות ע"ש צבי צילקר

אשדוד הייתה מזה אלפי שנים מרכז חיים תרבותי לעמי האזור, לסוחרים ולכל העוברים על פני הים הגדול. מאז ועד היום, העיר, הקולטת גם מספר רב של עולים לישראל, נותרה כור היתוך נפלא של מסורות, תרבויות וקהילות מכל העולם. רבים ממוסדות התרבות שלה, שהחשובים שבהם נמצאים בקרית זילכר, זכו להכרה לאומית ובינלאומית. מעבר למוסדות עצמם, אשדוד מושפעת ממאות הפסלים והמונומנטים המפוארים המעטרים כל פינה, ומגוון רחב של תרבות מתקיים מדי שנה מחוץ לעיר.

מרכז מונארט לאמנויות 

מי שמגיע לבקר בלב הסואן של העיר לא יכול שלא להתפעל ממרכז התרבות הרב-תחומי, המשקיף על קו המים של אשדוד ונראה כמו עותק של מוזיאון הלובר המפורסם בפריז, בזכות גג פירמידת הזכוכית הגדול שלו. בתחומי המרכז פועלים מוזיאון אשדוד לאמנות, אמני תיאטרון המשכן, האופרה, התזמורת הקאמרית, הקונסרבטוריון העירוני של אקדמות ועוד. אירועי התרבות והאמנות הרבים הנערכים במתחם מושכים מבקרים רבים מדי שנה.

משכן אומנויות הבמה

היכל התרבות העירוני, הנחשב לאחד המבנים האדריכליים המעניינים והיפים בישראל, הפך עם השנים לאחד מסמלי העיר אשדוד. באולם הקונצרטים המרכזי בעיר, מהגדולים מסוגו בארץ, מתקיימים שלל אירועי תרבות הכוללים קונצרטים, הצגות תיאטרון ואירועים ציבוריים רבים, והוא מארח אמנים מהארץ ומהעולם.

בית שימושי לבנים

המרכז לתרבות עירוני, הממוקם בקריית התרבות באשדוד, משמש לקיום מופעים ואירועים רבים, לרבות מופעי תיאטרון (לילדים ומבוגרים), מוזיקה ערבית ושירים עבריים, מופעי בידור וסטנד אפ, מופעים אתניים, מופעי מחול החל מ. להקות עירוניות, טקסי זיכרון, שירים ולוחמים בערבית אירועים עירוניים ועוד. יד לבנה

מסלול ים אשדוד

התיאטרון הפתוח הגדול בארץ, הממוקם בפארק ים אשדוד, מכיל 6,400 צופים ומציע חוויה בלתי נשכחת. האמפיתיאטרון המרשים מעוצב בצורת צדפה עשויה חופות הנפרשות כמפרשים על קרקעית הים, כך שהקהל יוכל לשבת ולצפות בהופעות מול השקיעה המרהיבה. במהלך השנה מתקיימים כאן אירועי תרבות רבים והפקות נפלאות של אמנים מבית ומחוץ.

מוזיאון אומנות אשדוד

המוזיאון הציבורי המרשים, שתוכנן על ידי האדריכל משה לוונפלד כחלק ממתחם מונארט, מציג אמנות מודרנית – מקומית ובינלאומית – ויוצר דיאלוג מתמשך בין הדורות באמצעות תערוכות של אמנים ותיקים ועכשוויים כאחד. תערוכות המוזיאון משלבות תחומי מדיה שונים, ורבים מהמוצגים מצביעים על יופייה הייחודי של העיר הרב-תרבותית. לצד המוצגים המתחלפים, כולל המוזיאון גם ביתן אינטראקטיבי לילדים העוסק באיכות הסביבה בשם 'צולל ירוק'.

המוזיאון לתרבות פלסטינית, הנושא את שמה של קורין ממן

המוזיאון היחיד בעולם לתרבות פלסטינית מציג את ההיסטוריה המרתקת של העיר בתקופת המקרא, ומוקדש כולו לתרבות הפלסטינית. למרות שמדובר במוזיאון ארכיאולוגי, כאן תמצאו התייחסות ממשית הרלוונטית לחברה שלנו, וקבלת האחר והשונה למרות השוני ולמרות דעות קדומות. רבים מהתערוכות של המוזיאון תואמות את האופי הרב-תרבותי של העיר, כשהקו המנחה הוא סובלנות ומתינות.

close

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }